Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin “Beden Eğitimi ve Spor Dersi [BES]” ile “Uzaktan Beden Eğitimi ve Spor Dersi [UBES]”ne ilişkin sahip oldukları algıları metaforlar yoluyla belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışma grubunu 2021 yılı bahar döneminde 6, 7 ve 8. sınıfta öğrenim gören ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla öğrencilere Google forms üzerinden “metafor formu” hazırlanmıştır. İki bölümden oluşan bu formun ilk bölümünde; “beden eğitimi dersi … gibidir çünkü…” ifadesi verilmiş ve ikinci bölümde ise “uzaktan beden eğitimi dersi … gibidir çünkü…” ifadesi verilerek öğrencilerden boşlukları doldurmaları istenmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin BES ve UBES kavramlarına ilişkin toplam 103 adet geçerli metafor belirlenmiştir. Üretilen metaforların gerekçeleri dikkate alınarak öncelikle “olumlu ifadeler” ve “olumsuz ifadeler” temaları altında değerlendirme yapılmıştır. BES’nde olumsuz bir kavrama rastlanmıyorken UBES’nde üretilen 103 metaforun 70’i olumsuz kavramlardan oluşmaktadır. BES’nde “sağlık, yaşam ve eğlence” yönüne vurgu yaptıkları görülürken UBES’nde “sıkıcı ve özgürlüğümüzün kısıtlanması” kavramlarının sık tekrar ettiği görülmüştür. Ayrıca üretilen metaforlar, BES için 9, UBES için 8 tema altında toplanmıştır. BES ve UBES’ne yönelik “eğitim imgeleri, değer imgeleri, duyuşsal imgeler, sağlık imgeleri, motivasyon imgeleri, soyut imgeler, somut imgeler ve fizyolojik imgeler” olmak üzere benzer 8 tema ortaya koyulurken BES’nde farklılaşan tema olarak “doğa imgeleri” nin bulunması öğrencilerin UBES’nde doğadan uzak kaldıklarının bir göstergesidir.
The aim of this research is to determine the perceptions of secondary school students about "Physical Education and Sports Lesson [BES]" and "Distance Physical Education and Sports Lesson [UBES]" through metaphors. For this purpose, the study group consists of secondary school students studying in the 6th, 7th and 8th grades in the spring semester of 2021. In order to collect data, a "metaphor form" was prepared for the students via Google forms. In the first part of this form, which consists of two parts; The expression “physical education lesson is like … because…” was given and in the second part, the statement “distance physical education lesson is like … because…” was given and students were asked to fill in the blanks. As a result of the analysis of the data, a total of 103 valid metaphors related to the concepts of BES and UBES and how they felt in these lessons were determined. Considering the reasons for the metaphors produced, first of all, evaluations were made under the themes of "positive expressions" and "negative expressions". While there is no negative concept in BES, 70 of the 103 metaphors produced in UBES consist of negative concepts. While it was seen that they emphasized the aspects of "health, life and entertainment" in BES, it was observed that the concepts of "boring and restricting our freedom" were frequently repeated in UBES. In addition, the metaphors produced were grouped under 9 themes for BES and 8 themes for UBES. While 8 similar themes were revealed for PPS and UBES, including "educational images, value images, affective images, health images, motivational images, abstract images, concrete images and physiological images", "nature images" were found as a differentiating theme in PPS. It is an indication that students stay away from nature in UBES.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sport Sciences |
Journal Section | Research Articles |
Authors |
|
Publication Date | December 29, 2022 |
Submission Date | June 22, 2022 |
Acceptance Date | October 27, 2022 |
Published in Issue | Year 2022Volume: 3 Issue: 2 |
Bibtex | @research article { asujshr1133464, journal = {Aksaray University Journal of Sport and Health Researches}, eissn = {2757-6310}, address = {Aksaray Üniversitesi Rektörlük İdari Birimler Spor ve Sağlık Alanında İhtisaslaşma Koordinatörlüğü Aksaray/Merkez, 68100}, publisher = {Aksaray University}, year = {2022}, volume = {3}, number = {2}, pages = {115 - 131}, doi = {10.54152/asujshr.1133464}, title = {Ortaokul Öğrencilerinde Uzaktan ve Yüzyüze Beden Eğitimi ve Spor Dersi Algısı: Karşılaştırmalı Metafor Çalışması}, key = {cite}, author = {Yavuz, Ülfet and Yavuz, Sevilcan and İlhan, Ekrem Levent} } |
APA | Yavuz, Ü. , Yavuz, S. & İlhan, E. L. (2022). Ortaokul Öğrencilerinde Uzaktan ve Yüzyüze Beden Eğitimi ve Spor Dersi Algısı: Karşılaştırmalı Metafor Çalışması . Aksaray University Journal of Sport and Health Researches , 3 (2) , 115-131 . Retrieved from http://asujshr.aksaray.edu.tr/en/pub/issue/73325/1133464 |
MLA | Yavuz, Ü. , Yavuz, S. , İlhan, E. L. "Ortaokul Öğrencilerinde Uzaktan ve Yüzyüze Beden Eğitimi ve Spor Dersi Algısı: Karşılaştırmalı Metafor Çalışması" . Aksaray University Journal of Sport and Health Researches 3 (2022 ): 115-131 <http://asujshr.aksaray.edu.tr/en/pub/issue/73325/1133464> |
Chicago | Yavuz, Ü. , Yavuz, S. , İlhan, E. L. "Ortaokul Öğrencilerinde Uzaktan ve Yüzyüze Beden Eğitimi ve Spor Dersi Algısı: Karşılaştırmalı Metafor Çalışması". Aksaray University Journal of Sport and Health Researches 3 (2022 ): 115-131 |
RIS | TY - JOUR T1 - Distance and Face to Face Physical Education and Sports Perception in Secondary School Students: A Comparative Metaphor Study AU - ÜlfetYavuz, SevilcanYavuz, Ekrem Leventİlhan Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Aksaray University Journal of Sport and Health Researches JF - Journal JO - JOR SP - 115 EP - 131 VL - 3 IS - 2 SN - -2757-6310 M3 - UR - Y2 - 2022 ER - |
EndNote | %0 Aksaray University Journal of Sport and Health Researches Ortaokul Öğrencilerinde Uzaktan ve Yüzyüze Beden Eğitimi ve Spor Dersi Algısı: Karşılaştırmalı Metafor Çalışması %A Ülfet Yavuz , Sevilcan Yavuz , Ekrem Levent İlhan %T Ortaokul Öğrencilerinde Uzaktan ve Yüzyüze Beden Eğitimi ve Spor Dersi Algısı: Karşılaştırmalı Metafor Çalışması %D 2022 %J Aksaray University Journal of Sport and Health Researches %P -2757-6310 %V 3 %N 2 %R %U |
ISNAD | Yavuz, Ülfet , Yavuz, Sevilcan , İlhan, Ekrem Levent . "Ortaokul Öğrencilerinde Uzaktan ve Yüzyüze Beden Eğitimi ve Spor Dersi Algısı: Karşılaştırmalı Metafor Çalışması". Aksaray University Journal of Sport and Health Researches 3 / 2 (December 2022): 115-131 . |
AMA | Yavuz Ü. , Yavuz S. , İlhan E. L. Ortaokul Öğrencilerinde Uzaktan ve Yüzyüze Beden Eğitimi ve Spor Dersi Algısı: Karşılaştırmalı Metafor Çalışması. ASUJSHR. 2022; 3(2): 115-131. |
Vancouver | Yavuz Ü. , Yavuz S. , İlhan E. L. Ortaokul Öğrencilerinde Uzaktan ve Yüzyüze Beden Eğitimi ve Spor Dersi Algısı: Karşılaştırmalı Metafor Çalışması. Aksaray University Journal of Sport and Health Researches. 2022; 3(2): 115-131. |
IEEE | Ü. Yavuz , S. Yavuz and E. L. İlhan , "Ortaokul Öğrencilerinde Uzaktan ve Yüzyüze Beden Eğitimi ve Spor Dersi Algısı: Karşılaştırmalı Metafor Çalışması", Aksaray University Journal of Sport and Health Researches, vol. 3, no. 2, pp. 115-131, Dec. 2022, doi:10.54152/asujshr.1133464 |
An International Peer-Reviewed e-Journal / Period: Biannually / Founded: 2020 / Publisher: Aksaray University
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.